Horny Porny Puffy. - Reisverslag uit Mutolere, Oeganda van Jaap en Joke Snellen - WaarBenJij.nu Horny Porny Puffy. - Reisverslag uit Mutolere, Oeganda van Jaap en Joke Snellen - WaarBenJij.nu

Horny Porny Puffy.

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Joke

21 Mei 2014 | Oeganda, Mutolere

Het was heel gezellig om ruim drie weken op Puffy te passen.

Inmiddels is onze superwaakse logee weer terug bij onze buurvrouw Waltraud en haar Oegandese echtgenoot Damian.
Maar van Puffelen is aan ons gehecht geraakt en komt iedere dag gezellig langs voor een robbertje knuffelen.
Puffelmans is heel slim. Hij zoekt en vindt de avocado’s die uit de boom achterin de tuin vallen. Die eet hij op en daarna speelt hij met de pit.
‘s Avonds na het eten willen wij rustig bij lamplicht gaan lezen...maar dan begint hij aan zijn horny-porny-puffy uurtje. Hij trekt zijn kussen uit zijn mand en frommelt haar tussen zijn poten. De rest kan je raden. Wij worden er bijna ook opgewonden van. Puffy is zo verliefd op zijn kussen dat hij enorm gaat grommen als Jaap er zachtjes tegenaan begint schoppen om hem te pesten. De honden lusten er geen brood van.

• 21 Mei 2014 - 12:48

Eduard En Anneke:

Hoi Jaap en Joke
    Wat leuk om deze mail met jullie reisverhalen te lezen . Wat een ervaring zal dat zijn om daar te opereren en Joke maakt zich dus ook nuttig met haak- en breiles!!
    Wij kunnen het ons een beetje voorstellen daar Eduard 4 maanden in Soerabaya heeft gewerkt en tijdens operatie's van alles meemaakte. Licht viel uit... niemand verroerde een vin .. Eduard stelde raag wat er aan de hand kon zijn .. Antwoord kaot!! Ja dat was duidelijk maar niemand die aanstalte maakte om het probleem op te lossen tot eduard maar zelf handschoenen uit deed en met een schroevendraaier het losse schroefje weer aandraaide en dus operatie kon verveolgd worden Ik was er ook met de kinderen toen 3 en 5 jaar oud!
    Jaap zal straks ook legio mooie verhalen hebben
    Hoe lang blijven jullie in Oeganda? Geniet ervan en tot spoedig hopen wij Wij gaan over 2 daen voor 3 weken naar het geciviliseerde Zwitserland !!
    Groetjes Eduard en Anneke

• 21 Mei 2014 - 13:51

Peter Van Leeuwen:

Ha die Joke, leuk en interessant om jullie belevenissen in Oeganda te lezen.
    Toen ik de foto zag van Puffie was het net of ik ons eigen hondje zag. Dat is een kruising malthezer en chichu, een teefje van inmiddels ruim 14 jaar, dus allang niet meer 'horny'. maar wel met vlagen speels genoeg om zo aan een knuffel te hangen. Wij passen nu bijna dagelijks op de teckel-pup van een van onze dochters, dat is een reutje van 5 maanden en die 'houd er ook wel van, haha'.
    Dit weekend 3 x optreden met NiceWork (Monnickendam en 2 x Bosch&Vaart); volgende week laat ik wel horen hoe het gegaan is.

Groeten, Peter.

• 24 Mei 2014 - 18:31

Jan Doesburg Smits:

Voorzichtig Jaap! Als vrouwen zeggen dat ze er ook 'bijna' opgewonden van raken, dan kan er zo maar wat gebeuren! En je bent uiteindelijk geen 25 meer. Uit de verhalen van Loek heb je genoeg lessen kunnen trekken.
    In het KG, waar ik ter controle van een en ander nog wel eens kom, wordt nog altijd met waardering over je gesproken. Ze missen je volgens mij ook wel een beetje. Overigens geen reden om te stoppen met het fantastische werk waarmee jullie nu bezig zijn. Geniet ervan!

• 28 Mei 2014 - 19:10

Titi De Groot- Boelens:

Lieve Joke en Jaap,
    Heerlijk om samen te zijn in een land waar je mag werken en waar je als mens er toe doet!
    Groene natuur,niet alles heel goed geregeld mischien,maar daarom wel veel eigen creativiteit kunnen inschakelen en gebruiken.Wat een ervaringen zullen jullie hebben,weer heel anders als in Nederland!
    Ik ben blij met jullie en blij voor en met de mensen daar.
    We zijn allemaal verbonden met elkaar of je nu hier in het rijke westen woont of daar in een totaal ander gebied.
    Mens zijn en als mens en kind geholpen worden waar nodig is zo fijn als je daar de tijd voor wilt nemen en die tijd hebben jullie nu gekregen.Ik waardeer jullie enorm voor deze mooie taak !
    Heel veel goeds wens ik jullie toe en licht en liefde,
    Titi

Verslag uit: Oeganda, Mutolere

Jaap en Joke in Oeganda

Lieve allemaal,

Hierbij dan eindelijk de veel beloofde blog.
We zijn nu twee weken aan het werk in het St. Francis Hospital te Mutolere. We hebben een veelheid van indrukken, nieuwe gezichten en namen in ons opgenomen en eidnelijk is er nu de zaterdagmiddag Ik bevind mij in het Administratie blok op het ziekenhuis terrein.
Internet werkt hier heel wisselend.

Wat een land! Het klimaat is heerlijk doordat we op 1800 m hoogte leven. Het ziekenhuis ligt aan de voet van vulkaanketen.
De natuur is overweldigend mooi, we hebben een uil in onze achtertuin. Meneer de uil zit dag en nacht op een tak vlak naast de slaapkamer. Hij maakt graag een praatje en knipoogt dan welwillend naar je...het is een 'spotted eagle owl'.

We zijn de eerste drie dagen ingewerkt door Robert en Carolyn Schreve. Wij zetten hun werk voort wat betekent dat Jaap veel bijzondere operaties doet. De patienten komen vaak veel te laat binnen. Daarover later meer.
Carolyn heeft hier een project kunstzinnige therapie opgezet.
Ik doe o.a. twee middagen Playroom. Ook deel ik op zaal handwerkjes en boeken uit en ben fysiotherapeut voor de langdurig zieken.
Daarbij is er ook nog ons dagelijks leven zodat we na twee dagen in Oeganda zomaar een buurhondje hadden om op te passen, een weesjongen als beschermeling en een bouwproject onder ons beheer...verder een moestuin van een hectare met sla rabarber, kool en kruiden. Die mag ik gebruiken in ruil voor het oppassen op Puffy. We eten dus uitstekend en gaan om 22.00 slapen want het is om 19.00 donker.

31 Mei 2019

Nieuws uit Mutolere, mei 2018

01 Juli 2017

De nieuwe ICU en Jolien in Mutolere
Jaap en Joke

Jaap Snellen is opgeleid tot chirurg in het Dijkzigt Ziekenhuis te Rotterdam. Daarna heeft hij gedurende 27 jaar als algemeen chirurg gewerkt in de maatschap van het Spaarne Gasthuis te Haarlem. Joke Snellen-de Groot is verpleegkundige. Na 1997 studeerde ze muziek in deeltijd. Ze gaf zangles en dirigeerde amateur koren. Jaap en Joke zijn getrouwd in 1980 en hun drie kinderen zijn geboren in 1981, '83 en '89. Jaap heeft voorheen kortere periodes gewerkt in Ethiopië, Sri Lanka, Kenia en Tanzania, o.a. voor Artsen Zonder Grenzen. Sinds 2014 werken ze samen ieder jaar gedurende twee en een halve maand in het St.Francis Hospital te Mutolere, Oeganda, gecoördineerd door stichting 'Vrienden van Mutolere'. Ze hebben in 2014, 15, 17 en 2019 in Marokko gewerkt voor de Stichting 'Santepourtous' gecoördineerd door Abdel Bentohami, chirurg. www.santepourtous.nl Ze werken sinds 2019 in Nieuw Nickerie, Suriname telkens 5 weken. Dit is een samenwerking met Nederlandse specialisten, gecoördineerd door Dr. Chander Mahabier, chirurg.

Actief sinds 03 Mei 2014